Sivut

tiistai 10. marraskuuta 2020

Marraskuun Junk journal-töitäni

Tämän vuoden marraskuu on tuonut valtameren takaa aikamoista jännitystä. Toivotaan, että siellä oikeat aikuiset saavat asiat kuntoon ja kohta neljä vuotta vallinnut paha ja ahdistava ilma tuuletetaan vauhdilla pois.

Minä olen tenhyt taas lisää junk journal-tekniikan tuotteita rentouttaakseni mieltäni ja pitääkseni ammattitaitoani yllä väri- ja muun sommittelun merkeissä.

Tässä on maissihiutalelaatikon pahville tekemäni minikirja. 

Materiaaleina olen käyttänyt myös samaisen laatikon otsikkokirjaimia, Kirkonseutu-lehden numeroita, Uusi Lahti-lehden logoa, akryyliväriharjoituksiani, sata vuotta vanhoja käsinkirjoitettuja nuotteja, luontokirjan kuvia sekä vanhaa Kotiliesi-lehteä ja montaa muuta pientä palasta. On joukossa yksi leimakin.







 

Kirjan sidoin neulalla ja langalla ennen kollaaseja. Tein vain kaksi reikää selkämykseen. Koetin pitää värimaailman melko yhtenäisenä, koska kollaasi itsessään on melkoisen eläväinen. Yhtenäinen värimaailma pienine variaatioineen rauhoittaa kokonaisuutta.

Kannattaa muuten säilyttää isoja otsikoita lehdistä ja esitteistä, sillä yksittäisistä kirjaimista saa hyviä elementtejä, joita voi jakaa eri sivuille. Kirjasta tulee silloin myös yhtenäisempi. Minä olen käyttänyt etu- ja takakannessa saman otsikon kirjaimia.

Ehkä täydennän kirjaa joskus. Nuo violettivoittoiset akryylivärillä tehdyt struktuurisivut eivät ensi silmäyksellä kaivanneet muuta. Tämähän on ihan itseäni varten tekemäni rento sommittelu, jonka halusin näyttää sinulle, joka olet mahdollisesti aiheesta kiinnostunut.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti