Sivut

tiistai 19. huhtikuuta 2022

Kollaasia välitöinä

Pian alan keskittyä Taikelta saamani apurahan turvin pukukuvituksiin ja niiden kehittämiseen. Olen asiasta kovin innoissani ja kiitollinen. Päätin kuitenkin tehdä ennen tuon projektin aloittamista ihan muita taiteellisia pieniä töitä, jotka sopivasti vapauttavat päässä tilaa tulevalle.

Olen huomannut, että kollaasien teko on mukavan rentouttavaa välipuuhaa. Olen tehnyt näitä kortteja myös yhdistämällä kollaasia ja sivellinpiirrosta. Eilen keskityin pelkkään kollaasiin. Saksalainen ystäväni tulikin sopivasti juuri kysyneeksi, voisimmeko vaihtaa Artist trading card -tyyppisiä töitä keskenämme. Tässä näytän eilen tekemäni kortit, jotka ovat lähdössä piakkoin postiin. Lisäksi jätin joitakin tarkoituksella keskeneräisiksi. Ainakin minulle käy välillä niin, että sokeudun näkemälleni, ja liikaa kerralla tehdessä laatu alkaa kärsiä. Jotenkin vain se kontrolli on aina päällä.

 

 
Korttien takapuolelle tulee yleensä ainakin tekijän nimi ja päivämäärä. Jos tekee sarjoja, niin voi kirjoittaa numeroinnin kuten esimerkiksi grafiikan vedoksissa on. Minä olen toistaiseksi tehnyt enemmän yksilöllisiä kortteja tai maalannut kansallispukuja, joiden nimen olen kirjoittanut taakse. 

 

Tässä samojen korttien taustapuolet

Päätin näissä kollaaseissa jatkaa tekniikkaa osin takapuolelle ja täydentää neutraalimpaan osaan nimeni ja muun haluamani tiedon siten kuin ne sinne mahtuvat. Säännöissä ei lue miten ne tarkalleen sinne taakse pitää sijoitella.

Kortin koko on luonnollisesti määritelty, muuten se olisi jotain muuta eikä näitä vaihtareita: 64 x 89 mm.

Suunnitelmissani on myös tehdä sarja fantasiakasvoja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti