Sivut

torstai 26. huhtikuuta 2018

Ideat muistiin

Näissä kirjoituksissani on ollut pientä taukoa. Se ei johdu sanottavan puutteesta, vaan siitä, että ideat, jota minulle on saattanut tulla vaikkapa pyykinpesukonetta täyttäessä, ovat unohtuneet sittemmin. (Ideat todellakin tupsahtelevat parhaiten silloin, kun niitä ei varsinaisesti etsi.)

Kannattaa aina pitää käden ulottuvilla muistilehtiötä tai -kirjaa! Siitähän minä olen itsekin täällä blogeissani kirjoittanut. Suutarin lapsilla... No ei sittenkään. Minulla on noita muistilehtiöitä useampi. Välillä olen vain luullut, että se idea on niin mahtava, etten unohda sitä.

Ei kannata luottaa edes omaan muistiin. Tämä maailma on niin täynnä melua, ärsykkeitä ja levottomuutta, että monet tärkeätkin ajatukset sekoittuvat ja unohtuvat, jos ei niitä kirjoita tai piirrä muistiin edes lyhyesti.


Muistiinpano on hyvin henkilökohtainen eikä sen tarkoitus ole tehdä vaikutusta muihin. Se on vain tukena, oli se sitten piirros tai yksittäinen sana. Sitäpaitsi vanhoista merkinnöistä poikii myös uusia ajatuksia, kun niitä katselee vuosien päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti